Mariusz W.
Multicary będą dowozić 12-osobową załogę pracującą przy tarczy w głąb tunelu do miejsca, w którym znajduje się dany TBM. Dla bezpieczeństwa pracowników każdy pojazd jest okratowany. Oprócz tego multicary będą służyć transportowi tubingów, czyli obudów tuneli. Pojazdy dostarczą te segmenty, ułożone na specjalnie wyprofilowanym nadwoziu, bezpośrednio do podajnika TBM-u – tarcza, oprócz drążenia tuneli, będzie od razu obudowywać tunel tubingami. Na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego znajdą się łącznie cztery multicary.
To nie koniec przygotowań. Na placu budowy są już specjalne kontenery na zaprawę doszczelniającą, która będzie uzupełniać przestrzeń między ułożonymi tubingami a obudową tarczy, zapewniając dodatkową osłonę przed przenikaniem ziemi lub wód gruntowych do wnętrza tunelu. Została też zamontowana suwnica, która będzie obsługiwać TBM-y. Dzięki której możliwy będzie m.in. transport pod ziemię wspomnianych pierścieni obudowy tuneli. Za suwnicą trwa montaż elementów specjalnego pasa, którym na powierzchnię będzie wydobywany urobek.